אובמה התייצב לצד קלינטון: "מוכן להעברת השרביט"

    מה מכם אולי זוכרים איך התחרינו אחד מול השני בכל הכוח ב-2008. אבל זה נגמר, ואני בזמנו הצטרפתי אליו.
    ישראל פריי 1 Comment on אובמה התייצב לצד קלינטון: "מוכן להעברת השרביט"

    ב- 2008 הם היו יריבים מרים שהתחרו על ראשות המפלגה, וכשקלינטון הובסה על ידי מועמד צעיר ואלמוני-יחסית, היא בחרה להתייצב לצידו ולעבוד תחתיו • היום, אובמה השיב לה טובה • קלינטון צוברת מומנט חיובי: סיקור

    ברק אובמה
    מה מכם אולי זוכרים איך התחרינו אחד מול השני בכל הכוח ב-2008. אבל זה נגמר, ואני בזמנו הצטרפתי אליו.
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המומנטום החיובי של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית – הולך וצובר תאוצה. לראשונה, הופיע אתמול נשיא ארה"ב ברק אובמה בכנס בחירות לצידה של הילארי, והביע תמיכה מפורשת. "עזרו לה לנצח", ביקש לקול תשואות הקהל.

    הנשיא המכהן והמועמדת לנשיאות השתתפו יחדיו בכנס בחירות בקרוליינה הצפונית, שם נשא הנשיא דברי תמיכה נלהבים בקלינטון. לשניים, יש רקע משותף נרחב, באשר קלינטון – שהפסידה לאובמה בבחירות הפנימיות ב- 2008 – התחייבה לעשות הכל למען הצלחתו של יריבה, המועמד הצעיר, וכעת, נראה שאובמה מחזיר לה טובה על כך.

    "אני כאן כי אני מאמין בהילרי קלינטון, ואני רוצה שתעזרו לה להיות הנשיאה הבאה של ארה"ב", הכריז אובמה, והרעיף מחמאות,"כמו שהילרי הזכירה, זו לא הפעם הראשונה שאנחנו מתמודדים ביחד. עברנו ביחד את אחד הפריימריז הכי קשוחים בהיסטוריה. הערצתי אותה אז. הייתה לי הזדמנות לראות אותה מקרוב, לראות כמה שהיא חכמה. ראיתי את התשוקה שלה לצדק ולשוויון, היא מרגישה אמפתיה לאלו שעושים את הדבר הנכון. היא תמיד קמה יותר חזקה אחרי כשלונות. היא כפתור אנרג'ייזר, לא מוותרת".

    גם קלינטון עצמה התייחסה למערכה הקודמת בה הפסידה לאובמה: "כמה מכם אולי זוכרים איך התחרינו אחד מול השני בכל הכוח ב-2008. אבל זה נגמר, ואני בזמנו הצטרפתי אליו. אני זוכרת איך ביקש ממני להיות מזכירת המדינה. אף אחד לא ראה את זה מגיע, כולל אותי. אנשים שאלו אותי איך אנחנו עובדים כל כך טוב ביחד אחרי שהתמודדנו אחד נגד השני. ככה עובדת דמוקרטיה".

    היא גם לא חסכה מחמאות מהנשיא: "למעשה, אני חושבת שהוא לא קיבל את מלוא ההערכה שהוא ראוי לה על הצלת הכלכלה שלנו פעם נוספת ממיתון, ועל כך של-20 מיליון איש יש ביטוח בריאות. זאת מנהיגות! אנו זקוקים לכלכלה שעובדת עבור כולם, לא רק עבור אלו שבפסגה".

    במהלך נאומו, עקץ אובמה את המועמד הרפובליקני דולנד טראמפ, והעיר: י: "זה לא מופע ריאליטי – זאת מציאות. כשהמשבר מכה אין לך את הלוקסוס לעשות מה שאתה רוצה. אתה צריך 'לעשות שיעורי בית' לא רק לנפנף את הכתבים. אתה צריך לעשות צעדים לא משתלמים, גם אם הם לא פופולריים. זה מה שהילארי קלינטון עושה, ולכן אני תומך בה".

    התמיכה של אובמה ממשיכה את התהליך החיובי שעוברת מועמדותה של קלינטון, שמזה תקופה פתחה פער נאה בסקרים על פני יריבה טראמפ, ובנוסף, אתמול הודיע ה- FBI כי פרשת המיילים – שהעיבה על המועמדת – לא מספקת די ראיות לפתיחה בחקירה, טכי קלינטון נהגה בה בתום לב.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אוי לנו מהשרביט של אובמה.